6 Haziran 2016 Pazartesi

''Disleksi Kariyerime Engel Değil'' - Harshvardhan Rane



Aamir Khan'ın meşhur filmi Taare Zameen Par'ı(Her Çocuk Özeldir) izleyenler bilir. Orada disleksi hastası minik 'Ishaan' ın yaşadıkları anlatılır. Sanam Teri Kasam'ın yıldızı Harshvardhan da minik 'Ishan' gibi yıllarca tembel bir çocuk sanılmış fakat 'Disleksi' hastası imiş.
Çocukken okuma güçlüğü çeken Rane ''Kelimeler zıplıyor'' diye şikayet edince babası onu bir göz doktoruna götürmüş. Doktor sırf Harshi sesini kessin diye ona küçük numaralı bir gözlük verip göndermiş. Kimse onun disleksi olduğunun farkına varmamış, ta ki 4 yıl önce oyunculuk eğitimi için gittiği ''Barry John'' oyunculuk okuluna kadar. Onunla aynı hastalıktan muzdarip olan oyunculuk koçu Harshvardhan'ın da disleksi olduğunu farkeden kişi olmuş.
Disleksinin kariyeri için bir handikap olmadığını söylüyor. Sadece tek problem kelimeleri aklında tutamaması; Çözümü oyuncu şöyle anlatıyor ''Kelimeleri ezberleyemiyor idim bu yüzden eski kız arkadaşım bana senaryoyu okuyordu ve daha sonraları bana sahneleri aklımda tutabileceğim basit bir film şeridi yaptı. (fotoğrafta solda) Çizdiği resimlerde kötü kız karakterinin boynuzları, polis karakterinin bir şapkası vardı, iyi kızın üçgen bir eteği vardı ve boynuzları yoktu. Diğer adamın komik bir saç stili ve benim karakterimin de boxer şortu vardı. Mekanları marketi, evi, kütüphaneyi, karakolu işaretledi. Diyaloglar aklımda değildi fakat hissediyordum. Yönetmenim her sahneden önce bu kağıtlara baktığımı görünce şaşırdı orada ona disleksi olduğumu itiraf ettim ve bunun benim yöntemim olduğunu söyledim. İşe yarıyordu!''


Senaryoyu Çalıştığı Resimlerden Bazıları

NOT: ÇEVİRİ DERLEME FOTOĞRAF FACEBOOK BÇA/GÜNDEM SAYFASINA  AİTTİR İZİNSİZ KULLANMAYINIZ, PAYLAŞ BUTONU İLE PAYLAŞINIZ!

2 yorum:

  1. Müthiş bir azim ve başarı hikayesi aslında. Bu resimler Sanam Teri Kasım'ı onun gözünden görmemizi sağlıyor.

    YanıtlaSil
  2. Müthiş bir azim ve başarı hikayesi aslında. Bu resimler Sanam Teri Kasım'ı onun gözünden görmemizi sağlıyor.

    YanıtlaSil

Copyright © B.Ç.A Gündem | Bollywood'un Türkiye Adresi | Designed With By Blogger Templates
Scroll To Top