5 Haziran 2016 Pazar

Harshwardhan Rane'nin Hayatı Kitap Oluyor




Sanam Teri Kasam'ın yıldızı kimse bilmese de çok ilginç bir hayat hikayesine sahip.. Öyle ki kendi açıklamasına göre hayatı yakında kitap olacak. Yazarlığını Mayur Shah'ın yapacağı kitap okuyucularla bu yıl Ağustos ayında buluşacak.
Peki kitap yazdıracak kadar ne yaşadı?
16 yaşında iken Gwalior'daki evinden cebinde sadece 100 rupi(yaklaşık 25 TL) ile ayrıldı. Harshwardan olayı şöyle anlatıyor:" Küçük şehrin ağır, angarya is hayatından kaçmak istedim. Benim için Gwalior'dan büyük herhangi bir şehir ondan çok daha iyi idi. Ben de Delhi'ye bilet aldım çünkü sadece yol param vardı ve bir tek Delhi seyahatine yetiyordu."
Aktor Delhi'ye geldikten sonra bir telefon kulübesinde daha sonra bir internet cafe de çalıştı(ayda sadece 20 rupi-yaklasik 5 lira kazanıyor idi.).
Daha sonra da Mumbai'ye gitti, Mumbai her zaman aklımda idi diyor;"Çocukluk vakitlerimde hep bir oyuncu olmak istemiştim. Mumbai'de bir DVD dağıtım işi aldım."
Çok geçmeden TV dizisi "Left Right Left" te figüranlık yapti;"Bunun büyük bir fırsat olduğunu dusundum, Shah Rukh Khan 'da bir TV dizisi ile çıkış yapmıştı. Aslında ben rol yapmayı Delhi de Barry John'da öğrendim, Srk'da o stüdyoda öğrenmiştir.''
Bu maceracı için sonraki durak ise Hayderabad olmuş , burada ilk filmi 'Thakita' yı çekmiştir. "Orada en güzel ve en kötü vakitlerini görüp geçirdim. Annem ve babam ayrıldıklarında çocuktum. Beni babam yetiştirdi. Fakat hayat hikayemin dikkat çekeceğini dusunmuyorum, dikkat çekecek olan şey oyunculuk yolunda nasıl yol kat edebildiğimdir.

Aslında Rane'nin dediği gibi dikkat çekmeyecek bir hayat hikayesi yok. Öyle ki küçüklüğünden beri farketmeden Disleksi hastalığı ile mücadele etti. (Hepimiz Aamir Khan'ın *Her Çocuk Özeldir* filminden bu hastalığı hatırlarız.) Küçükken okuma güçlüğü çeken Harshi okulda 'kelimeler zıplıyorlar' deyince babası tarafından göz doktoruna götürdü ve doktor onu susturmak için küçük numaralı bir gözlük verdi. Kimse Harshvardhan'ın disleksi olduğunu anlamadı taa ki 4 yıl önce oyunculuk eğitimi için gittiği 'Barry John' stüdyosunda onunla aynı hastalıktan müzdarip olan oyuncu koçunun bunu farkedene kadar... Okulda kelimeleri ezberleyememiş olsa da yaratıcı fizik projeleri ve marangozluk yetenekleri ile takdir topladı.
Bu hastalık kariyeri için bir handikap olmasa da kelimeleri ezberleyemiyor olması bir problemdi. 'Sanam Teri Kasam'a çalışırken eski kız arkadaşının fikri bu sorunu çözmesine yardımcı oldu; Kız arkadaşı diyalogları aklında tutabilmesi için basit bir film şeridi hazırladı. Orada kötü kız için bir boynuz çizdi, iyi kızın boynuzları yok üçgen bir eteği vardı. Diğer adamın komik bir saç stili, polisin bir şapkası ve kendi karakterinin de boxer sortu vardı. Mekanların hepsi de işaretlenmişti. Çekimlerden önce her seferinde bu sayfaları inceleğini gören yönetmen bir hayli şaşırmış idi, Harhsi orada yönetmene disleksi olduğunu itiraf etti.
İşte ezber yaptığı Film Şeritlerinden bir parça








ÇEVİRİ VE DERLEME FACEBOOK BÇA/GÜNDEM EKİBİNE AİTTİR. İZİNSİZ KULLANMAYINIZ. SAYFA LİNKİ VE PAYLAŞ BUTONU İLE KULLANINIZ.



0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © B.Ç.A Gündem | Bollywood'un Türkiye Adresi | Designed With By Blogger Templates
Scroll To Top