30 Kasım 2016 Çarşamba

The Guardian Shahrukh Khan Röportajı - Bölüm 2



"Benim Başarım Çalıştığım Kadınlar Sayesinde"




Röportajın ilk kısmı için Tıklayın

Bölüm 2

Bununla birlikte çocukları İngiltere ve Amerika'da olan birisinin, Hintli Müslüman olarak fazla milliyetçi Hindistan'da dininin şeytanlaştırıldığı ve günah keçisi durumuna düşürülmesinden endişe edip etmediğini sormaya çalışıyorum.


''Tabi onların yanlışlıkla bu şekilde öğretildikleri bahanesini her zaman bulabilirsiniz ama yine de yanlışlar. Hiçbir inanç 
şiddete göz yummaz ancak dini savaşlar eskiden beri var. Herhangi bir dinin adını nasıl temizleyeceğimiz ile ilgili
büyük bir konuşma olmalı...ama bu konuda olamaz." üniversitede kitle iletişimi ve gazetecilik okuyan Khan, derin bir tını ile 
konuşuyor.

Ve devam ediyor: "Bak, bizim dinimizin şiddeti öğrettiğini düşünenler var ve öğretmiyor. Bunu ben biliyorum, siz 
biliyorsunuz. Bütün hayatım boyunca Hindular tarafından büyütüldüm, doğduğumdan beri Müslümanım ve İrlanda Hristiyan 
okulunda okudum. Bütün inanışları belli ölçüde biliyorum ve hepsi temelde aynı. İnsanların çoğunluğu bunu anlıyor."

Geçen yıl Khan Hindistan'daki evinde kariyerinin en büyük tepkisi ile karşı karşıya kalmıştı, ülkesinde büyümekte olan
"aşırı dinsel hoşgörüsüzlüğü" ifade etmeye çalışınca onun için Pakistan'a sınır dışı edilmesi söylendi. 

Son aylarda çarpıcı olaylar oldu: Eylül ayında Uri'de askerlere düzenlenen terörist saldırısı Hint Sinema Sanatçıları Birliği'nin
tüm "Pakistanlı aktörleri, şarkıcıları ve çalışanlarını 'sonsuza kadar' yasaklamalarına yol açtı.En sağ parti olan Maharashtra
Navnirman Sena, Pakistanlı oyuncuların 48 saat içinde ülkeyi terk etmesini söyledi. Geçen ay Hindistan'ın en iyi 
yönetmenlerinden ve Khan'ın yakın arkadaşlarından Karan Johar yasağı destekleyen bir video paylaştı. Onun ve Khan'ın 
filminde Pakistanlı oyuncular var ve boykot potansiyeli var. Tehlikeli ve histerik bir örnek. Khan nasıl endişeliydi?

"Bunlara girmek istemiyorum. Hayatıma bakın şimdi: Shahrukh Khan'ın işine bağlı 200-300 kişi var. Okuyan insanların yanlış
anlaması, yorumlaması ve yanlış okumasından dolayı benim yaptığım açıklamanın 250 kişinin hayatını etkilemesi? Bana göre
bir aktör ve bir yıldız olarak çalışmaya devam edebilmek için, bunu bu şekilde yapmak büyük bir sorumluluktur. 
Onları hayal kırıklığına uğratamam."



Yani hayatını tehdit ediyor mu?

"Söylediğim ya da tartıştığım şeyi anlamaya çalışmalısınız, bir şeyin altını çizmekten ve orantısız hale getirmekten 
mutlu olan insanlar var. Benim gibi aklından geçeni söyleyen birisi için talihsizlik. Şimdi sadece çocuklarımla 
aklımdan geçeni konuşuyorum."

Khan'ın yapımcı eşi Gauri ile 3 çocuğu var (Aryan 19, Suhana 16, Abram 3). Çift 1991 yılında evlendi."Bir film yıldızı
ile evlenmek çok zor. Çalışıyoruz çünkü çok alan var. Kendi kendime olmayı seviyorum ve bu bir şey olmadan sağlanır. Kimse 
sorgulamıyor, kimse bunun hakkında konuşmuyor: bir film yıldızının eşi olmak büyük bir fedakarlık gerektiriyor.
Onların belli bir güven seviyesine, inanca, starın olmadığı saatlerde sorun yaşamamaya ve 
hala bir bütün olarak ailenin belirli bir yakınlığına sahip olabilmelerine ihtiyaç duyarlar. 'Alan' anahtar kelime."

Şöhreti ve zenginliğinden dolayı çocuklarının şımarık olmasından endişeleniyor mu?

"Her zaman. Sağlıklarından sonra benim şöhretimin gölgesinin onların kimliklerini yok etmesinden endişe ediyorum,
bu yüzden onları yurdışına yolladım ki ne yapmak istediklerini anlasınlar. Benim çocuklarım dengeli maşallah, fakat ünlü
bir babanın çocukları olmak... Onların bu gölgenin dışında olmasını istiyorum."

Khan'ın kendi şöhretini izlemesi ve analiz etme kolaylığı kaba görünebilir, belki de kibirli fakat bu o konuiçin oldukça 
önemlidir. 2010 yılında Jonathan Ross'un kanepesinde hiç fark edilip edilmeyeceğini anlamak için dışarı çıkıp çıkmadığı
soruldu. Şakayla karışık "Tanınmak için çok uğraştım, neden kılık değiştireyim ki?"dedi.

Aynı zamanda, başarısını çevredeki kadınlara atfetmek için çok cömert davranıyor. 

"Babamı annemden önce kaybettim. Fakat hayatımdaki kadınlar, oyuncular, bana çok yardımcı oldu. Olduğum her şey onlar 
sayesinde. Bütün bu işleri yapıyorlar ve çoğunlukla krediyi ben alıyorum. Ben Shahrukh Khan'ım ve onların hiçbiri Shahrukh
Khan değil ve umarım olurlar. Kendimle ilgili gösterişli olmaya çalışmıyorum. Madhuri Dixit  dans sahnelerinde elimi tuttu ve
ben onu değil, o beni yönetiyordu. Juhi Chawla bana komediyi, zamanlamayı nasıl yapacağımı öğretti, Kajol nasıl ağlayacağımı 
öğretti. Çok çalışıyorlar ve filmin sonunda 'Shahrukh Khan:superstar'. Ben biliyorum. İnkar edemem. Ve kadınlar sayesinde 
orada olduğumu asla unutamam. Bütün benim şöhretim, iyiliğim, centilmenliğim teşekkür etmeyi bildiğim için kaynaklanıyor. 
Onlar filmlerde muhteşem. Her filmde."


Bu hayal kırıklığı yaratıyor.  Fair and Handsome'in reklamını -  cilt ağartmak için güzellik ürünleri  üzerine- reklamını onayladi  bu “koyu tenli”lerin uzerindeki Asyalılar çirkin ve utanç verici hisseder baskısı. Aşağıda üç kısım gerekçe gösteriliyor: Khan diyor ki bu yasal, bunu yapan kadınları asla desteklemeyecek, bu ürünü asla kendi kullanamayacak . Bir dakika, ne?

"Onlara yüzümü bununla yıkamayacağımı söyledim çünkü bunu yapmam, sevmiyorum onu. Bana erkekler için yağ ve tozu temizleme
kremi olduğu söylendi, günün sonunda güzel kızı alacaksın. Şimdi size söyleyebilirim ki kadınlarla güzel olmadığınız 
sürece hiçbir krem size yardımcı olamayacak. Millet sadece bir krem ile kadını alabileceğinizi düşünüyorsanız, üzgünüm. 
Alamazsınız. Biliyorum reklamları geliştimeyecekler ve ben yapmayacağım. Güzelliği satamam."

Ama tam anlamı ile ona bunun bir ürün olduğunu söyluyorum!

"Fakat sonra onayladığım birçok şeyi sorabilirsiniz. Bunlarda 27 tane var ve hepsi çok çelişkiler olacak. Louis Vuitton 
veya Tag Heuer sattığımı varsayalım. Bana yalnızca ödenemeyen ve fakirlere karşı olan ürünleri satmak hakkında 
soru sorar mısınız? Siz ve ben kampanyaları geliştirmezlerse bundan bahsediyoruz, tamam. Bu noktada ben yürüyen, 
konuşan bir durumum: iyi görünümlü olmama gerek yok. Adil, uzun boylu ya da özel bir sese sahip olmanıza gerek yok.''

Dear Zindagi Dünya Sinemalarında Şu an Vizyonda



Çeviri: Nil'a 
Facebook Bça Gündem


0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © B.Ç.A Gündem | Bollywood'un Türkiye Adresi | Designed With By Blogger Templates
Scroll To Top