2 Aralık 2016 Cuma

''3 Khan'ın Filmlerindeki Ödemelerde Farkın Çok Olduğunu Düşünüyorum.'' - Vidya Balan Röportajı






Bollywood'un en güçlü kadın karakterlerinden. Hatta erkek başrolün olmadığı filmlerin üstesinden gelebilen bir oyuncu.
Çoğuna göre Hindistan'ın en seksi kadını. Birkaç güncel röportajından derleme yaptım sizler için. İyi okumalar 🙂


Twitter, Facebook ve Instagram kullanmayı seviyor musun?
Dürüst olmak gerekirse ben en çok Instagram'ı seviyorum çünkü bir sürü fotoğraf yüklüyorum. Kendi fotoğraflarımı yükleme
konusunda takıntılı hale geldim (gülüyor). Bu asla yapmayı düşünmeyeceğim bir şeydi. Bir yıldır Twitter kullanıyorum ama
o konuda hevesli değilim. Diğerleri üzülür diye Hindistan'dan kimseyi takip etmiyordum. Ama sonra fikrimi değiştirdim.
Birkaç kişiyi takip etmeye başladım. Seviyorum ama daha fazla aktif olacağım. Bazen kendimi ' bu konu hakkında tweet ata-
bilirim' derken buluyorum. Ama hala bir şeyler hakkında fikrimi beyan etmeyeceğim çünkü bu bana biraz alaycı geliyor.
Yazmak istediğim bir şey olursa yazacağım. Facebook'u kullanmayı henüz bıraktım.
Twitter'da kendinle alakalı okuduğun en iyi yorum neydi?
Kahaani 2 fragmanı yayınlandığında fragman ve bana o kadar çok övgü vardı ki. Her iltifatın harika olduğunu düşünüyorum.

Durga Rani Singh'i (Kahaani 2'deki rolü) 140 karakterle anlatır mısın?


Durga Rani Singh gri ve olağan dışı.

Sosyal medyada en eğlenceli kişi kim?
Tanımadığın insanlar bir şeyler yazıp kaçar. Ama söyleyebilirim ki Shirish Kunder'nin tweetleri çok komik. Ayrıca kimseye
olumsuz şeyler yazmıyor.
Sosyal hesaplardan en çok kimi yakın takibe alıyorsunuz?
İdris Elba, var olan en seksi aktör. Siyahi bir İngiliz ve çok cool.



Sosyal medyada 'yaparım' 'yapmam' diye aldığın kararlar var mı?
Evet, bazı şeyler hakkında gereksiz dönüşler yapmayacağım. Sırf sosyal medyadayım diye yorum yapmak zorunda değilim. Herkes
olan olaylarla ilgili, özellikle de politika, yorum yapmak zorunda değil. Birileri bir konu hakkında sesini duyurmak
istiyorsa pekala ama kendilerini zorlamasınlar.
Sosyal medyada bir şeyleri anlamazsanız, kimden yardım alırsınız?
Menajerim, Priyanka ve dijital acentamdan.
Sosyal medyayı kim size öğretti? Ne zaman kullanma ihtiyacı hissettiniz?
Menajerim öğretti. Sujoy (Ghosh) 2009'da twitter hesabı açtı ama hiç kullanmıyordum. Ama geçen sene kullanmaya başladım
çünkü menajerim kullanmamı, yoksa hesabı kapatmamı söyledi. Böylece başladım.
Takipçilerin artışının durmasından endişeleniyor musun?
Hayır, aslında Twitter'da takipçilerim çok yavaş arttı çünkü çok kullanmıyorum.

Sosyal medyada günde ne kadar zaman harcıyorsunuz?
Kesinlikle 5 dakika. Sosyal medyaya düşkün değilim. Telefonum son dokuz yıldır sessiz modda. Kendime ait yeri çok seviyorum
ama itiraf edeyim sosyal medyadan zevk almaya başladım. Fakat bağımlı olacağımı sanmıyorum.


                                                   




Sujoy Ghosh ile yolunuz nasıl kesişti?
(Gülüyor) Bir kafeye gitmiştim ve onu orda otururken gördüm. Ona doğru yürüdüm ve arkasına vurdum 'Beni hatırlıyor musun?'
Sizin filminizde oynamıştım.' dedim. O da 'Evet hatırlıyorum, hamile bir kadını oynamıştınız değil mi?' dedi. Ve ikimiz de
kahkahayı patlattık. Her şey 10 saniye içine oldu. Sonra sıcak kahve eşliğinde sohbete başladık ve hiç bir buçuk yıldır
görüşmüyor gibi hissetmedik.



O görüşmede size başka film teklif etti mi?
Bana sadece Ribhu Dasgupta tarafından yönetilecek bir film (Te3N) yapmayı planladığını söyledi. 'Ribhu film için seni düşünüyor.'
dedi. Sonra Ribhu benimle görüştü ve senaryoyu sevdim.

Tekrar Amitabh Bachchan'la çalışmak nasıl bir duygu?Harikaydı, her zaman da öyle olacak. Onunla çalışmayı tecrübe etmiş birisi olarak bunu ifade edecek yeni bir kelime bulmam
gerek çünkü yoksa tekrara düşeceğim. O her zaman çok ilham verici. TE3N'de onunla çok az sahnem vardı fakat o bir iki sahnede
bile olsa onunlaydım. Bu o adamın sihri.
Onun coşkusu hala Paa (2009)'da çalıştığınız gibi mi?
Kesinlikle, 46 yılı geride bırakmasının sebebi de budur, bir Bollywood oyuncusunun en fazla çalıştığı zaman dilimi. 25 yıl
sonra 70 yıllık aktör diyeceğiz (gülüyor).
Kahaani 2 hakkında konuşalım. O görüşmenizden sonra size ikinci teklifi. İlki kadar ilginç mi?
Devam filmi fakat farklı. Film hakkında şimdiden konuşmak olmaz. Bu film için çok çalıştık. Öyle ki son 9 yıldır hiç bu
kadar çok çalışmamıştım. Son zamanlarda bir yılda en fazla 2 film yaptım. Ama bu yıl bir film bitirdim, bir diğerine başlayacağım
(Begum Jaan) ve diğeri de gelecek (Kamala Das biyografisi).

Bir de Marathi filmi (Ek Albela) yapacaksınız. O dili nasıl konuşacağınızı biliyor musunuz yoksa eğitim aldınız mı?
Bhagwan Dada'nın hayatı anlatılacak. Geeta Bali'yi oynayacağım. 2 şarkım ve birkaç sahnem var. Geeta Bali aynı zamanda Hintli
bir aktör. O yüzdem Marathi dilini konuşmama gerek yok. Çok az sahnem var o filmde. Bu arada Marathi konuşabiliyorum
çünkü doğdum ve Mumbai'de büyüdüm (gülüyor).




Begum Jaan hakkında bir şeyler anlatır mısınız? Sizin için farklı bir rol olacak...
Farklı demeyeceğim çünkü değişmediğim rollerle çok uyumluyum. Bir genelev sahibesini oynuyorum ve dönem filmi. İlk tarihi
filmim. Kurgusal. Bu hep yapmak istediğim bir türdü. Beguum Jaan'ın anlatıldığı Bengali filmi izledim . Son derece güçlü
buldum ve kendi karakterime ilham verdi.
Bir keresinde hiç biyografi filmi yapmayacağım demiştiniz. Şimdi iki film birden yapıyorsunuz..
Ben hiçbir zaman öyle demedim. Bana karakterleri dikkat çekici tam 11 film teklif edildi. Birçok sebepten, ya senaryoyu sevmedim
ya o yönetmenle çalışmak istemedim, teklifleri kabul etmedim. The Dirty Picture (2011)'dan sonra bir oyuncunun hayatını
canlandırmak istemedim. Kamala Dass'ın hikayesi teklif edildiğinde onun hayatını çok ilginç buldum. Çok ilginç şair ve
yazardı.
Bir filmde tam olarak aradığınız nedir?
Karakter, senaryo, yönetmen, yapımcı.Bunların hepsi eşit derecede önemli.
Para?
Para da önemli tabiki. Ben bir profesyonelim ve bir ücretim var fakat bu filmin bütçesine göre değişir.

Birçok meslektaşınız ödemeler konusunda eşitsizlikler olduğunu gündeme getirdi. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?Kesinlikle doğru çünkü eşit derecede çalışıyoruz. Bu ayrıca yeteneğe de bağlı. Bu sadece eşit ödemeyle alakalı değil aynı
zamanda birilerinin yetenekleri ile de alakalı. Mesela piyasaya yeni giren bir aktristle işin ehli bir aktörün ücretini aynı
tutamazsınız, ama yeni başlayan erkek oyuncuyla aynı ücreti ödemelisiniz.. Bunda eşitlik sağlanmayacaktır.

                                            





Ödemeler de uçurum var diyorsunuz?
Bence öyle ama ben Khanlar'la çalışmadım. O projelerde ödemeler nasıldır bilmiyorum. Onlar ne kadar alıyor, onlarla oynayan
bayanlar ne alıyor bilmiyorum. Ama farkın çok olduğunu düşünüyorum.



Şu an kadın hakları hakkında konuşuyorsunuz. Son zamanlarda olan olaylarda (Kangana-Hrithik davası) Kangana Ranaut'a
destek verdiniz. Hala bunun arkasında duruyor musunuz?
Kangana'yı da Hrithik'i de kişisel olarak tanımıyorum. Yıllar içerisinde ikisini de sosyal olarak tanıdım. Sorunlarının
ne olduğunu bilmiyorum. Saygı duyarak bilmek de istemiyorum. Dediğim tek şey, kadınlar olarak diğer insanların adına
savaşmayı kolay buluyoruz. Nadiren kendimiz için savaşıyoruz, doğru, yanlış veya başka türlü. Bu yüzden yaptığı şeyi
yapması çok takdir edici.


Siddharth Roy Kapur (eşi) Kangana'yı desteklediğiniz için galeyana geldi mi? Çünkü Hrithik'in projesi Mohenjo Daro'nun yapımcısı.
Hayır (gülüyor). Bu konular konuşulduğunda ben Kalküta'daydım. Onun bana kırıldığını gazeteler yazdı, açıkçası okumadım.
Okuyan arkadaşlarım söyledi. 'Vay be! İnsanlar bunları nasıl uydurabiliyor?' dedim.
Evliliğinizle ilgili sorunlar olduğu hikayeleri yazılmaya devam ediyor...
Açıkçası bir şey söylemek istemiyorum. Öncelikle kimseyi ilgilendirmez. Öyle olsa bile, bana sorsanız gerçeği anlatacağım.


ÇEVİRİ: NİL'A FACEBOOK/BÇA GÜNDEM

BLOGUMUZDAKİ HABERLERİN ÇEVİRİ,DÜZENLEME VE DERLEMESİ EKİBİMİZE AİTTİR. İZİNSİZ KULLANIMI YASAKTIR. PAYLAŞ BUTONU İLE KULLANINIZ.


0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © B.Ç.A Gündem | Bollywood'un Türkiye Adresi | Designed With By Blogger Templates
Scroll To Top